Nadruk, logo i inne elementy opakowania jako skuteczne narzędzie marketingu

Strzałka

Główne funkcje opakowań i ich znaczenie

Opakowania to wyroby przeznaczone do umieszczania w nich produktów tak, by mogły one trafić do konsumenta w niezmienionym stanie. Jeśli są odpowiednio dobrane, to nie tylko pełnią funkcję ochronną, ale też oddziałują na potencjalnych nabywców, zachęcając ich do dokonania zakupu. Ważne, by opakowanie, w którym znajduje się dany produkt, było dopasowane do właściwości towaru. Właśnie dlatego dużo wysiłku wkłada się dziś w ich projektowanie.

Opakowanie z logo i nadrukiem

Rodzaje opakowań i ich przeznaczenie

Wybór odpowiedniego opakowania powinna poprzedzić dokładna analiza. Przede wszystkim w trakcie wyboru opakowania liczy się materiał wykonania, wielkość, kształt i kolor.

Najpopularniejsze opakowania ze względu na materiał:

  • szklane,

  • papierowe,

  • metalowe,

  • drewniane,

  • z tworzyw sztucznych jak folia, plastik,

  • inne, np. materiałowe.

Każde opakowanie jednak bez względu na to, co się w nim znajduje, powinno przede wszystkim uwzględniać datę przydatności danego towaru po jego otwarciu, być proste w otwieraniu, zamykaniu oraz przenoszeniu oraz praktyczne w składowaniu.

Kształt. Opakowanie z jednej strony powinno przyciągać uwagę Klienta, a z drugiej być wykonane ze stosunkowo łatwo dostępnych oraz tanich materiałów. Kształt opakowania może wpływać na zwiększenie sprzedaży. Opakowanie, by spełniało standardy pod względem kształtu, musi być tak zaprojektowane, aby było praktyczne w użytkowaniu.

Kolor. On również powinien przyciągać uwagę, oddziaływać na zmysły, może pomóc w identyfikacji marki oraz producenta, niosąc ze sobą odpowiedni ładunek emocjonalny, musi być dopasowany do potrzeb konsumentów i harmonijnie współgrać z rodzajem produktu.

Marketingowa rola opakowań produktów

W marketingu ciągle walczymy o uwagę naszych Klientów. Z reguły rządzi zasada: im produkty są bardziej podobne do siebie, tym ważniejszy jest element, dzięki któremu mogą się wyróżnić. Właśnie dlatego tak istotne jest wyeksponowanie nawet tych subtelnych, niewielkich różnic między produktami oraz stworzenie wrażenia unikalności. Często opakowanie jest określane mianem „niemego sprzedawcy”. Zamieszczony tekst oraz grafiki mogą również wpływać na satysfakcję Klienta z dokonanego zakupu. Przykładowo dla Klientów o postawach proekologicznych ważne jest umieszczenie na opakowaniach oznaczeń typu: „produkt bezpieczny dla środowiska”. Takie zapisy z jednej strony zawierają w sobie informacje, a z drugiej są formą reklamy. Dzięki temu potencjalny Klient jest w stanie zwrócić uwagę na aspekty produktu, których do tej pory nie dostrzegał.

Opakowanie z logo i nadrukiem

Opakowania z nadrukiem w firmie Folmi

Jeśli szukasz opakowań foliowych na swoje produkty, to zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą https://www.folmi.pl/.Jesteśmy w stanie wyprodukować worki dokładnie dopasowane do potrzeb Klienta: w odpowiednim rozmiarze i kolorze, z dedykowanym nadrukiem zgodnie z Państwa życzeniem.

Sprawdź rodzaje opakowań foliowych w ofercie firmy Folmi: https://www.folmi.pl/oferta

FAQ

Dlaczego warto sięgać po opakowania z nadrukiem pod kątem marketingowym?

Opakowanie z nadrukiem takim jak logotyp firmy lub opis produktu wraz z jego nazwą przykuwa uwagę i może budzić pozytywne skojarzenia. Ułatwia także zapamiętywanie i budowanie więzi z marką, co jest ważne dla mniejszych przedsiębiorców, jak i większych, którzy chcą w dalszym ciągu umacniać pozycję na rynku. Nadruk zwiększa szansę na sprzedaż i przekazuje kluczowe informacje.

Na co zwrócić uwagę wybierając opakowania z logo firmy?

Dostosuj funkcje opakowań i ich znaczenie, by umieszczone w nich produkty mogły trafić do konsumenta w nienaruszonym stanie. Pamiętaj o tym, że istotny jest nie tylko sam nadruk, ale kształt opakowania, który musi być praktyczny i przyciągać uwagę klienta. Kolor także powinien oddziaływać – może nieść odpowiedni przekaz informacyjny, współgrając z zawartością lub pomagając zidentyfikować markę.

Opakowanie z nadrukiem – jakie pełni funkcje praktyczne?

Opakowanie z nadrukiem będzie łatwiejsze w transporcie, składowaniu i użytkowaniu, gdyż nigdy nie pozostawi wątpliwości odnośnie zawartości. Nadruk działa także informacyjnie, przekazując dane na temat przeznaczenia i parametrów zawartości. Opakowanie z logo firmy to dbałość o higienę, funkcjonalność.