FOLMI Szeliga Michał
ul. Lipowa 28, 43-340 Kozy,
NIP: 551-243-34-95
tel: 888 999 304
biuro@folmi.pl
1. Ogólne warunki umów mają zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży i świadczenia usług zawieranych przez Firmę FOLMI z klientami nie będącymi konsumentami w rozumieniu art. 22 k.c.
2. Ogólne warunki umów są powszechnie dostępne na stronie internetowej www.folmi.pl, o czym Klient jest informowany przed zawarciem umowy. Kupujący zawiera umowę sprzedaży, tym samym potwierdza, że warunki te zostały mu udostępnione i wyraża zgodę, jako integralną część umowy. W każdej chwili, na prośbę Klienta, warunki umów mogą zostać mu także przesłane drogą elektroniczna.
3. Odmienne warunki Klienta nie są wiążące dla Firmy FOLMI chyba, że w formie pisemnej pod rygorem nieważności Firma FOLMI wyrazi zgodę na ich obowiązywanie. W szczególności nie wiążą Firmy FOLMI odmienne postanowienia ogólnych warunków umów stosowanych przez Klienta, jak również wyłącza się możliwość wiążącej dla Firmy FOLMI odpowiedzi na ofertę, zawierającej zmiany w stosunku do treści oferty Firmy FOLMI (zgodnie z art. 681 kc).
1. Zawarcie umowy następuje po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia wystawionego przez Firmę FOLMI. Brak odpowiedzi na zamówienie ze strony Klienta Firmy FOLMI nie rodzi dla niej jakichkolwiekkonsekwencji, chyba że Firma FOLMI przystąpi do wykonania zamówienia.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. W zamówieniu Klient określa: nazwę asortymentu, skład surowcowy, wielkość zamówienia (ilość we właściwych jednostkach miary kg, m2, m.b. szt. opakowania), oczekiwany termin wykonania dostawy, adres i inne warunki dostawy, niesprzeczne z ogólnymi warunkami umów. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy w terminie powyżej 3 dni od otrzymaniu potwierdzenia zamówienia lub od rozpoczęcia wykonywania zamówienia, pokryje on pełne koszty wykonanych prac i zakupionych materiałów przez Firmę FOLMI. Osoba, która podpisuje zamówienie i/lub potwierdzenie, a nie jest uprawniona do działania w imieniu Klienta, zgodnie z art. 103 § 3 k.c. ponosi osobiście i całym swoim majątkiem pełną odpowiedzialność wobec Firmy FOLMI.
4. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje handlowe Firmy FOLMI stanowią zaproszenie do rozpoczęcia rokowań w celu zawarcia umowy, chyba, że z treści ich jednoznacznie wynika, iż stanowią ofertę skierowaną do poszczególnej osoby.
5. Jeżeli Klient złożył zamówienie, o treści zawartej umowy, przy uwzględnieniu zapisów niniejszych ogólnych warunków umów, decyduje w razie wątpliwości treść potwierdzeni przyjęcia zamówienia przesłanego Klientowi przez Firmę FOLMI.
1. Firma FOLMI jest obowiązana wykonać zamówienie zgodnie z zamówieniem lub swoim potwierdzeniem, opakować towar w sposób standardowy zgodnie z właściwościami towaru, oznakować towar (etykiety, chyba, że inaczej zastrzeżono), zawiadomić Klienta o przygotowaniu wyrobu do odbioru i wydać mu wyrób oraz na żądanie udzielić mu informacji o właściwościach, przeznaczeniu, składzie surowcowym wyrobu.
2. Zamówienia wykonywane są z tolerancją ilościową +/- 15%.
3. Podawana w rozmiarze długość worka stanowi odcinek od brzegu do końca worka, nie do zgrzewu.
4. Wyroby z re-granulatu charakteryzują się krótszą trwałością i wytrzymałością, a także bardziej intensywnym zapachem tworzywa niż wyroby z oryginalnego surowca. Ze względu na brak regulacji norm jakościowych wymiarów i grubości folii, przy wykonywaniu zamówień stosuje tolerancję zakładową wynoszącą +/-15%.
5. Firma FOLMI nie ponosi odpowiedzialności za treści drukowane na wykonywanych towarach, wszelkie błędy merytoryczne powinny być wychwycone przez Klienta podczas akceptacji wzoru graficznego a ewentualne uwagi przekazane do Firmy FOLMI. W przypadku akceptacji przez Klienta wzoru z błędami a Firma FOLMI wykona już matrycę drukarską za zmiany w matrycy lub wymianę matrycy obciążony finansowo zostaje Klient.
1. Realizacja dostawy, o ile nie ustalono inaczej, nastąpi w standardowych terminach przyjętych u Sprzedawcy oraz przy uwzględnieniu dostępności produktów, z zastrzeżeniem terminowego wywiązania się przez Kupującego ze zobowiązań wobec Sprzedawcy.
2. O ile nie ustalono inaczej podawane terminy dostaw mają charakter informacyjny. Jeżeli realizacja dostawy w ustalonym terminie nie będzie możliwa z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności nieterminowej dostawy przez poddostawcę, siły wyższej, przestojów produkcyjnych, nieprzewidywalnych zakłóceń w pracy firmy, opóźnień transportowych i celnych, szkód transportowych, blokady dróg, niedoborów energii elektrycznej, powszechnych niedoborów produktów lub nadzwyczajnych decyzji władz, Sprzedawca powiadomi o tym niezwłocznie Kupującego, wyznaczając jednocześnie najbliższy możliwy termin realizacji dostawy. W takim przypadku Kupującemu nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie do Sprzedawcy tytułu zmiany terminu realizacji dostawy.
3. W przypadku, gdy określenie najbliższego terminu dostawy jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, termin dostawy ulega przedłużeniu o czas trwania przeszkody zaistniałej na skutek okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, wymienionych w ust.2 niniejszego paragrafu.
4. Termin realizacji oznacza datę gotowości produktu do odbioru z magazynu Sprzedawcy, o ile nie ustalono innej formy dostawy.
5. Sprzedawca może dostarczyć Kupującemu produkt na adres podany w zamówieniu przez Kupującego, korzystając w tym celu z usług firmy transportowych lub spedycyjnych. W takim przypadku termin dostawy uważa się za zachowany z dniam wydania produktu przewoźnikowi, spedytorowi lub innej upoważnionej osobie.
6. W przypadku, gdy Kupujący korzysta z dostawy produktu realizowanej środkami transportu aranżowanymi przez Sprzedawcę, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany czasu i terminu dostawy, jeżeli wystąpią okoliczności, na które Sprzedawca nie miał wpływu, w szczególności ograniczenia w ruchu drogowym, warunki atmosferyczne, blokady dróg. W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności Kupującemu nie przysługują żądne roszczenia wobec Sprzedawcy.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ubytek, opóźnienia oraz utratę dostawy wynikające z winy przewoźnika, spedytora, siły wyższej lub niedostarczenia przez Kupującego prawidłowych instrukcji co do sposobu i adresu dostawy.
8. O ile nie ustalono inaczej, koszt dostawy produktu na adres podany w zamówieniu obciąża Kupującego.
9. Kupujący odpowiedzialny jest za niezwłoczny rozładunek dostarczonego produktu. Koszty nieuzasadnionego oczekiwania na rozładunek produktu obciąża Kupującego.
10. Jeżeli Kupujący nie przyjmuje dostawy, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy i dochodzenia odszkodowania. Sprzedawca może zażądać kary umownej w wysokości 10% ustalonej wartości netto dostawy albo według własnego uznania, w ramach rozsądnie przedłużonego i uzgodnionego z Kupującym terminu dostawy, Sprzedawca może przeprowadzić ponowną dostawę produktu.
11. Dopuszcza się realizację produktów w częściach. Każda dostawa częściowa stanowi odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana.
1. Sprzedawca dostarcza Kupującemu produkty z aktualnie dostępnego u Sprzedawcy asortymentu.
2. Jeżeli zamówienie nie określa zgodności produktu z normą lub nie zawiera opisu żądanej jakości produktu lub wymagań, Sprzedawca dostarcza Kupującemu zwyczajny produkt, bez odpowiedzialności za specjalne wymogi jakościowe.
3. Atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub inne dokumenty potwierdzające jakość produktu, dołączone do wysłanego produktu, jeżeli wymaganie takie zostanie wyraźnie zaznaczone w zamówieniu lub umowie.
4. Klient traci uprawnienia z gwarancji w przypadku przechowywania towarów w nieodpowiednich warunkach. W szczególności folia i wyroby foliowe powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach w pomieszczeniach suchych, w temperaturze nie niższej niż +5°C i nie wyższej niż +35°C, w odległości nie mniejszej niż 1m od urządzeń grzewczych; folia powinna być też chroniona przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Zapakowany w workach towar powinien byś składowany na wypoziomowanym podłożu. Klienta obciąża obowiązek wykazanie spełnienia tych warunków.
1. Dostaw każdej partii produktów udokumentowana będzie listem przewozowym i/lub dowodem wydania WZ, fakturą VAT lub innym dokumentem stosowanym podczas realizowania dostaw wewnątrzwspólnotowych.
2. Kupujący zobowiązany jest do zbadania towaru w chwili odbioru a braki ilościowe produktów oraz ich wady powinny być odnotowane na dowodzie wydania WZ, liście przewozowym lub innym dokumencie potwierdzającym przekazanie towaru, pod rygorem utraty roszczeń z tego tytułu.
1. Kupujący zapłaci Sprzedawcy za dostarczone produkty należność w terminie i według cen jednostkowych ustalonych ze Sprzedawcą przy składaniu zamówienia.
2. Sprzedawca uprawiony jest do dokonywania rozliczeń częściowych i żądania płatności zaliczkowych.
3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, sprzedaż produktów następuje po cenach wskazanych w cenniku Sprzedawcy. Ceny podane w cenniku są cenami netto i podlegają podwyższeniu o podatek VAT w obowiązującej wysokości w dniu wystawienia faktury VAT.
4. Z zastrzeżeniem odmiennych uzgodnień, ceny wskazane w cenniku nie zawierają kosztów transportu produktów.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo jednostronnej zmiany ceny w każdym czasie w przypadku zmiany wysokości obowiązujących podatków, należności celnych lub w razie gwałtownych wzrostów kursów walut, cen surowców, opakowań energii, kosztów transportu. W takim przypadku Sprzedawca poinformuje kupującego o nowej cenie z 7-dniowym wyprzedzeniem przed jej wprowadzeniem.
6. Jeżeli nie ustalono odmiennie, płatność z tytułu faktury VAT zostanie dokonana przez Kupującego w walucie wskazanej na fakturze na konto wskazane. Faktura wystawiana przez Sprzedawcę płatna jest baz jakichkolwiek odliczeń w terminie wskazanym na fakturze, licząc od daty wystawienia.
7. W przypadku gdy Kupujący dokona zapłaty za fakturę w walucie obcej na konto złotówkowe lub odwrotnie, zobowiązany jest do pokrycia kosztów jakie bank naliczy w związku z przewalutowaniem.
8. Jakiekolwiek roszczenia Kupującego względem Sprzedawcy nie uprawniają Kupującego do wstrzymania zapłaty za dostarczony produkt. Sprzedawca ma prawo rozliczyć otrzymane id Kupującego płatności na poczet należności najwcześniej wymagalnych, bez względu na zastrzeżenia Kupującego. Kupujący nie może potrącić jakichkolwiek swoich wierzytelności wobec Sprzedawcy z wierzytelnościami Sprzedawcy wobec Kupującego bez pisemnej zgody Sprzedającego pod rygorem nieważności.
9. Brak dokonania płatności w wyznaczonym terminie może spowodować naliczenie odsetek ustawowych za opóźnienie, odsetek wskazanych w przepisach ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych lub odstąpienie przez Sprzedawcę od postanowień umowy dotyczących odroczonego terminu płtności, jeżeli zostały uzgodnione między Kupującym i Sprzedawcą.
10. Na warunkach indywidualnie określonych, Sprzedawca może udzielić Kupującemu kredytu kupieckiego (odroczonego terminu płatności).
11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany limitu kredytu kupieckiego w każdym czasie, bez zgody kupującego.
12. Jeżeli Strony nie postanowią inaczej, prawo do kredytu kupieckiego wygasa z chwilą opóźnienia w płatności faktur przez Kupującego przekraczające 30 dni. 13. W przypadku opóźnienia w płatnościach Sprzedawca ma prawo wstrzymać dalszą produkcję lub dalsze dostawy produktów. Sprzedawca ma także prawo wstrzymać dalsze dostawy produktu w przypadku, gdy łączna wartość zobowiązań Kupującego przewyższa ustalony limit kredytu kupieckiego. W takich przypadkach Sprzedawca ma prawo uzależnić wydanie kolejnych partii produktów od wcześniejszej zapłaty i ceny. Ponadto Sprzedawca może odstąpić od umowy w zakresie zamówień dotąd niezrealizowanych, jak również zażądać zapłaty ceny produktu już wytworzonego dla kupującego, choćby termin dostawy produktu lub płatności za niego jeszcze nie nadszedł oraz wstrzymać się z jego wydaniem do momentu zapłaty.
14. Do chwili dokonania przez Kupującego pełnej zapłaty za dostarczone produkty pozostają one własnością Sprzedawcy.
15. W przypadku zamówienia produktu, a następnie odstąpienia od jego zakupu przez kupującego, Sprzedawca ma prawo do naliczenia kary umownej w wysokości do poniesionych nakładów na wytworzenie półproduktów.
16. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od zakupu produktu wytworzonego według jego indywidualnych wymagań określonych w zamówieniu, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 100% wartości produktu.
1. Kupujący zobowiązany jest do zbadania produktu względem ilościowym i jakościowym w momencie otrzymania dostawy i w przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń wskazania tego w dokumencie dostawy.
2. Jeżeli kupujący stwierdzi niezgodności z dokumentem WZ, dokonuje na wymienionym dokumencie pisemnej adnotacji i niezwłocznie informuje o tym Sprzedawcę w celu uzgodnienia dalszego postępowania.
3. W przypadku ujawnienia wad przez Kupującego w dostarczonych produktach, Sprzedawca po przeprowadzeniu oceny jakości i uznaniu reklamacji, zobowiązuje się do dostarczenia produktów wolnych od wad bądź zwrotu ceny wadliwego produktu.
4. Zawiadomienie o wadach musi być złożone w formie pisemnej pod rygorem nieważności przez osoby uprawione do reprezentacji Kupującego.
5. Za wadę fizyczną uznaje się wyłącznie niezgodność towarów z ich właściwościami oznaczonymi wyraźnie w umowie, specyfikacji, zamówieniu lub innych dokumentach.
6. Rękojmia nie obejmuje w szczególności wad wynikających ze zwykłego zużycia, uszkodzenia, zniszczenia, z niewłaściwego przechowywania, wykorzystywania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub niewłaściwego doboru produktu do potrzeb Kupującego.
7. Sprzedawca zwolniony jest z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeśli kupujący wiedział o wadzie w chwili składania zamówienia lub zawarcia umowy.
8. Sprzedawca zastrzega, że wzory kolorów przedstawione na e-proofach i cromalinach drukowanych stanowią jedynie podglądową prezentację kolorów. Kolory wyprodukowanych opakowań mogą różnić się od kolorów przedstawionych na e-proofach i cromalinach.
9. Kupujący w piśmie reklamacyjnym zobowiązuje się wskazać w szczególności Sprzedawcę i Kupującego, miejsce i datę sporządzenia reklamacji, ilość reklamowanych wyrobów, ich rodzaj, numer i datę zamówienia, numer faktury VAT, numer partii, pozycję oraz konkretną przyczynę reklamacji i datę jej wystąpienia, podpis reklamującego, a także dostarczyć wraz z reklamowanym towarem etykiety z numerem partii produkcyjnej. Zwrot towarów powinien być uzgodniony ze Sprzedawcą po uzupełnieniu przez kupującego stosownych dokumentów, zgodnie z wymogami sprzedawcy. Niezastosowanie się do wymogów formalnych reklamacji skutkuje nieuwzględnieniem reklamacji i nie wymaga dodatkowego uzasadniania.
10. W przypadku reklamacji Kupujący ma obowiązek zabezpieczyć reklamowane produkty dla potrzeb ewentualnych oględzin z udziałem przedstawiciela Sprzedawcy na miejscu dostawy lub w siedzibie Kupującego, a w razie potrzeby udostępnić próbkę reklamowanego produktu celem poddania jej stosownym badaniom.Kupujący odpowiedzialny jest za odpowiednie zabezpieczenie produktu na czas transportu, w szczególności owinięcie produktu z każdej strony folią zabezpieczającą .
11. Warunkiem przyjęcia zwrotu produktów, które zostały zakwestionowane przez Kupującego i uznane przez Sprzedawcę jest to, by były one nieuszkodzone, nieprzetworzone w procesach produkcyjnych Kupującego oraz identyfikowalne, co do parametrów zawartych w atestach. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów produktów z przyczyn leżących po stronie Kupującego, w szczególności z powodu błędnej decyzji, rezygnacji z zakupionego produktu, pomyłki w zamówieniu. W przypadku produktów pakowanych muszą być one zwrócone w fabrycznie oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach.
12. Produkty pochodzący od Sprzedawcy należy przechowywać w pomieszczeniach krytych, czystych, suchych i przewiewnych. Produkty powinny być umieszczone na palecie zabezpieczone przed działaniem promieniowania słonecznego. Sprzedawca nie ponowi żadnej odpowiedzialności za wady i uszkodzenia powstałe wskutek niewłaściwego przechowywania produktu.
13. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku lun w związku z wadą i uszkodzeniem reklamowanego produktu, jak również utracone korzyści Kupującego.
14. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu wad produktów nie może przewyższać ceny produktów dotkniętych wadliwością, z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność ta ulega zmniejszeniu w takim zakresie (do takich granic, kwot, roszczeń), w jakim objęta jest ochroną ubezpieczeniową udzielona Sprzedawcy na mocy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. W przypadku powstania roszczeń
w wyższej wysokości lub o szerszym zakresie Kupujący oświadcza, że zwalnia Sprzedawcę z odpowiedzialności w pozostałym zakresie.
15. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku licząc od dnia kiedy produkt został wydany Kupującemu.
16. Zakwestionowanie ilościowe lub jakościowe produktu nie uprawnia Kupującego do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy.
17. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za produkt użyty niezgodnie z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, w którym szkody powstały w wyniku błędów wykonawczych i projektowych osób trzecich oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta.
18. Należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji dotyczących dalszego przetwarzania produktów. Odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona w przypadku nieprzestrzegania przez Kupującego instrukcji dotyczących dalszego przetwarzania produktów.
19.Klient traci uprawnienia z gwarancji w przypadku przechowywania towarów w nieodpowiednich warunkach. W szczególności folia i wyroby foliowe powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach w pomieszczeniach suchych, w temperaturze nie niższej niż +5°C i nie wyższej niż +35°C, w odległości nie mniejszej niż 1m od urządzeń grzewczych; folia powinna być też chroniona przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Zapakowany w workach towar powinien byś składowany na wypoziomowanym podłożu. Klienta obciąża obowiązek wykazanie spełnienia tych warunków.
1. Kupujący zapewnia i odpowiada za to, że przysługuje mu prawo własności intelektualnej, w tym autorskie prawa majątkowe bądź prawo korzystania z elementów graficznych, rysunków, wzorów, logotypów, zdjęć przekazywanych Sprzedawcy w celu ich wykorzystania przy projektach nadruków zamawianych przez Kupującego.
2. Sprzedawca ma prawo do wykorzystywani próbek produktów oraz umieszczania nadruków wyprodukowanych na zamówienie Kupującego w katalogach, ulotkach, filmach reklamowych, wzornikach nadruków, na targach, w tym o zasięgu międzynarodowym oraz stronach internetowych.
3. W celu zaakceptowania nowego projektu nadruku folii, Kupujący zobowiązany jest to osobistego stawiennictwa w terminie i miejscu wyznaczonym przez Sprzedawcę. W przypadku niestawiennictwa Kupującego w wyznaczonym terminie i miejscu, Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za zawartość merytoryczną i kolorystyczną projektu i nie przysługują mu w tym zakresie jakiekolwiek roszczenia wobec Sprzedawcy. Brak odpowiedzi na wezwanie Sprzedawcy lub niezgłoszenie zastrzeżeń do przedstawionego projektu nadruku będzie uważane za milczącą akceptację nadruku.
4. Kupujący bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego, nie ma prawa ujawniać podmiotom trzecim, bezpośrednio ani pośrednio jakichkolwiek informacji technicznych, technologicznych, organizacyjnych, księgowych, finansowych, personalnych, handlowych, statystycznych, pracowniczych, a ni jakichkolwiek innych stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Sprzedawcy lub podmiotów współpracujących, w tym informacje pochodzące od klientów (informacji poufnych) uzyskanych przez Kupującego przy i/lub w związku z zakupem lub dostawą produktów. Informacje poufne mogą być wykorzystywane przez Kupującego wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
5. Wszelkie narzędzia, w szczególności matryce, konieczne do wykonania zlecenia, pozostają wyłączną własnością Sprzedawcy. Matryce, których zakup pokrywany jest częściowo przez Kupującego i Sprzedawcę pozostają nadal własnością Sprzedawcy. W przypadku gdy kupujący zapłaci całość za matryce, na jego wniosek Sprzedawca może mu je przekazać ale wyłącznie po uregulowaniu wszelkich zobowiązań jakie posiada Kupujący wobec Sprzedawcy.
1. Poza roszczeniami określonymi w niniejszych warunkach, Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy jakiekolwiek dalej idące roszczenia i ni mogą być one skutecznie ograniczone wola stron. OWU wyczerpująco określają odpowiedzialność Sprzedawcy za nienależyte wykonanie umowy, w tym wad ukrytych.
2. Kupujący akceptując OWU, wyrażą zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wykonania zamówienia, jak i w celach marketingowych związanych z jego działalnością.
XII. Miejsce wykonania, właściwość sądów Do wykładni i stosowanie niniejszej umowy właściwe jest prawo polskie. Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będą rozpatrywane przez sądy powszechne, właściwe dla siedziby firmy FOLMI.